środa, 25 marca 2020

"Jak lepiej myśleć" Christel Petitcollin


Książka Christel Petitcollin to dawka dużej wiedzy o nadwrażliwcach. O ile pierwsza część („Jak mniej myśleć”) była dla mnie objawieniem i zapoznała mnie ze światem nadwydajnych mentalnie, o tyle kontynuacja, czyli część druga dała wiele podpowiedzi w kwestii relacji, życia zawodowego i życia w związku. Autorka co prawda często odbiega od tematu, ukazując współczesne aspekty życia społecznego (demokracja, internet, liczne hipotezy z dziedziny biologii, szamanizm a nawet fizyka kwantowa), które w jakimś stopniu mogą mieć wpływ na nasze reakcje. Jednak samo zwrócenie uwagi na ludzi bardziej wrażliwych emocjonalnie, zmysłowo i intelektualnie jest na pewno ważne i pomocne. Sama uważam się za nadwydajną i muszę przyznać, że książka podsunęła mi nowe wskazówki i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a przede wszystkim przyczyniła się do większej świadomości i akceptacji siebie. Nie każdy się nią zachwyci, lecz jeśli potrzebna wam wiedza o nadwrażliwcach to serdecznie polecam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Drżenie"

„Z chrzęstem pokonałam kruchą, bezbarwną teraz trawę. Zatrzymałam się dopiero na środku podwórka, chwilowo oślepiona jaskrawym różem słońca ...